O nas
Jesteśmy wiejską szkołą położoną w północno-wschodniej części Polski. W nasz skład wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum. Mamy także
duży, zadbany stadion przeznaczony na różne szkolne okazje. Kadra nauczycielska składa się z
wykwalifikowanych nauczycieli, z których wielu posiada już tytuł nauczyciela dyplomowanego.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Szkoła podstawowa to czas, w którym potrzebna jest jak najściślejsza współpraca
pedagogów z domem rodzinnym, stałe odwoływanie się do tradycji i wartości wynoszonych
przez uczniów z domu. Wszelkie treści, również te o ojczyźnie
i współczesnym świecie,
uczniowie postrzegają przez pryzmat własnego domu i lokalnego środowiska. Zadaniem
nauczyciela jest tu, przede wszystkim
porządkowanie, akceptowanie najbardziej
wartościowych spośród różnorodnych informacji płynących z najbliższego otoczenia ucznia.
Konieczna jest także
akceptacja wartości wyniesionych przez uczniów z domu oraz ścisłe
współdziałanie nauczycieli i rodziców w budowaniu osobistego świata wartości ucznia.
Współdziałanie wychowawcze powinni być ściśle powiązane ze strefą kształcenia. Uczeń
bowiem często potrzebuje pomocy rodziców w
sprostaniu wymagań stawianych przez szkołę.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Pisanicy potrafi funkcjonować w
swoim naturalnym otoczeniu:
domu i szkole. Ma określony krąg zainteresowań, które rozwija
i poświęca im swój czas. Krytycznie podchodzi do swoich
zamierzeń i działań, rozważając
ich przyczyny i skutki:
- jest rozważny. Rozpoznaje zagrożenia występujące w swoim środowisku, unika ich i
zapobiega im. Potrafi zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym. Propaguje zdrowy styl
życia. Posiada podstawowe nawyki higieniczne, dba o zdrowie, wykazuje aktywność
fizyczną. Stale poszerza swoją wiedzę w wymiarze zdrowotnym, intelektualnym,
psychicznym, społecznym, estetycznym, moralnym i duchowym
- jest świadomy swojej przynależności do rodziny, społeczeństwa, narodu. Pogłębia
wiedzę o swoim regionie i jego społeczeństwie, przyrodzie, kulturze, tradycji oraz o
wspólnocie kulturowej w powiązaniu z szersza rzeczywistością narodową i
międzynarodową. Rozumie i szanuje tradycje rodziny, szkoły, regionu i narodu
- jest otwarty. Potrafi skutecznie komunikować się w różnych sytuacjach. Rozpoznaje i
stosuje różne możliwości i sposoby wyrażania własnych myśli, uczuć i emocji. Uczy
się korzystania z nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Potrafi współpracować
w zespole zgodnie z obowiązującymi zasadami. Planuje swoje działania, udoskonala
swój warsztat pracy
CHARAKTERYSTYKA PRACY WYCHOWAWCZEJ W GIMNAZJUM
W gimnazjum następuje wprowadzenie uczniów w świat praw
i obowiązków
obywatelskich. Fundament wartości rodzinnych, wyniesionych z domu, musi tu zostać
uzupełniony przez
rzetelną wiedzę obywatelską o systemie zorganizowania naszego państwa
oraz wiedzę o narodowej tradycji.
Znajomość historii Polski, wiedza z historii literatury, sztuki, muzyki,
znajomość przyrody ojczystej – wszystko to może być powodem do patriotycznej dumy i kształtować poczucie obywatelskiego obowiązku troski o własny kraj, jego tradycje, kulturę i środowisko naturalne.
Celem tego etapu powiązanym ze strefą kształcenia jest
odkrywanie mocnych stron ucznia w taki sposób, aby mógł on trafnie wybrać profil dalszego kształcenia, aby jak najlepiej,
w zgodzie z własnymi predyspozycjami, talentami, mógł być użytecznym człowiekiem społeczeństwa, działającym na rzecz rozwoju naszego państwa. Nietrafne decyzje ucznia
w sprawie dalszego kształcenia mogą przyczynić się do poczucia osobistej przegranej, braku samorealizacji na dalszych etapach kształcenia.
SYLWETKA ABSOLWENTA GIMNAZJUM
Absolwent Gimnazjum w Zespole Szkół w Pisanicy:
- potrafi samodzielnie kreować swoja pozytywną przyszłość i sprostać wyzwaniom
dorosłego życia rodzinnego i zawodowego
- jest świadomy konieczności dbania o zdrowie własne i innych
- dba o higienę osobistą, higienę pracy i wypoczynku
- jest wrażliwy na estetykę własną i otoczenia oraz dba o podniesienie jej poziomu
- czuje potrzebę korzystania z dóbr kultury, uczestniczenia w życiu kulturalnym i
potrzebę udziału w jego tworzeniu
- szanuje przyrodę mając świadomość jej wpływu na zdrowie
- jest świadomy przynależności do rodziny, społeczeństwa, narodu. Pogłębia wiedzę o
swoim regionie i jego społeczeństwie, przyrodzie, kulturze, tradycji oraz o wspólnocie
kulturowej w powiązaniu z szerszą rzeczywistością narodowa i międzynarodową
- rozumie i szanuje tradycje rodziny, szkoły, regionu i narodu